CUF har igår släppt sin valkampanj under sin förbundsstämma, med gröna clown-näsor och sloganen "Arbetsmarknaden är ett jävla skämt" som främsta kännetecken. Idag såg den för första gången riktigt rejält allmänhetens ljus. Hemsidan är också omgjord, och som komplement startas kampanjsidan cirkusen.com. En sak är säker - kampanjen kommer att synas. Rejält. Och man drar sig inte för att säga sanningar som kan vara lite känsliga. Som att LAS är strukturellt diskrimerande mot unga. Eller att höga ingångslöner som i Sverige också leder till att det inte är lika många unga som får jobb. Fast man använder kanske inte riktigt lika fint språkbruk som jag gjort här.
Man kommer utan tvekan skaffa sig ett stort gäng fiender med sin kampanj. Några (läs: ett helt jättegäng med folk) har redan noterat den... Och det är jättebra! Skaffar man sig inga fiender, får man heller ingen som älskar en. Och har man ingen som verkligen stödjer en, då kan det egentligen kvitta. Man röstar inte på det näst-bästa partiet.
Läs även: Magnus Andersson (x2), Elias Giertz, Karl Malmqvist (x2, x3), Johan Pettersson (x2), Frank Thorén Hall, Pia Bernthling, Johan Hedin (x2), Hanna Wagenius, Alexander Woodhouse, Julie Tran, Alexandra Wermelin, Inger Fredriksson
Media: Dagens Media, Politikerbloggen, SvD, Kvällsposten
2 kommentarer:
Nej, centerns ungdomsförbund är ett skämt. Jag hade för avsikt att debattera mot Magnus Andersson, men det kommer jag nu att avstå från. Jag har bättre saker för mig
Du lämnar alltså walk over?
Skicka en kommentar